02 November, 2010

Coral room i ciasto do herbaty

Wróciłam ostatnio do jednej z moich ulubionych płyt: "Aerial" Kate Bush. Słuchając piosenki "Coral room" wspominam jesień w moim ukochanym miasteczku. I to jak w swoich panieńskich czasach gnałam przez wiatr rowerem do samego parku, nad wodę, wypatrywać duchów na wyspie, schowanych w ciemnozielonych liściach. I chociaż ryby głosu nie mają to czułam ich obecność. Mieszkały w ciemnej głębi i śpiewały pieśni od których było mi tak smutno, a teraz chciałabym tam wrócić choć na chwilę. I wracam, słuchając tej piosenki.
A gdy tylko sprawia, że wewnątrz mnie wkrada się chłód, rozgrzewam się herbatą. I ciastem do herbaty.


Wilgotne ciasto z orzechami laskowymi i kandyzowanym imbirem
Składniki:
  • szklanka mleka
  • pół szklanki cukru (użyłam ciemnego cukru trzcinowego)
  • pół szklanki oleju
  • pół słoiczka jasnego dżemu (morelowy, figowy lub inny - ja użyłam figowego)
  • 2 jaja
  • kilka kropel olejku rumowego lub migdałowego
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 szklanki imbiru kandyzowanego (można posiekać)
  • pół szklanki posiekanych orzechów laskowych

 Pierwsze sześć składników łączymy w misce z pomocą widelca. Suche składniki mieszamy w dużym naczyniu z orzechami i imbirem i dolewamy do nich mokre, wszystko łączymy widelcem. Gotowe ciasto wylewamy do natłuszczonej tortownicy lub blachy i pieczemy ok 50 minut w 180 stopniach C (powinno być złocistobrązowe, a po włożeniu drewnianego patyczka nie zostawiające śladów - będzie jednak lekko klejące). Ciasto studzić w uchylonym piekarniku.


2 comments:

Ania Włodarczyk vel Truskawka said...

O, jaki fajny przepis :)Najbardziej podoba mi się to,z e jest nieskomplikowane - to mieszanie widelcem jest super :)

Big Zofia said...

Bardzo smaczne ciasto. Faktycznie jest wilgotne, a w smaku aromatyczne, mocno orzechowe i "niestety" ; ) bardzo szybko znika. Robi się je w mgnieniu oka. Dziękuję za przepis.
P.S. Zamiast dżemu dodałam 2/3 szklanki jabłek duszonych jak na szarlotkę i trochę więcej orzechów, niż w przepisie. A część mąki zastąpiłam otrębami.