02 November, 2010

Ciociu, zrób placuszki!

Przesiadując u Mamy, raczone byłyśmy częstymi odwiedzinami mojego trzyletniego syna chrzestnego, potomka siostry mojej;) Oznajmił on Babuni, że zamierza zjeść wszystko, co u niej znajdzie. Wygodnie rozsiadł się na schodku w asyście mojej córy, która wpatrzona w niego jak w guru, nie bardzo rozumiejąc czemu, małpowała wszyściuteńko co poczynał. I tak czekali sobie...na placki. Z cukinii. Takie jakie jadłam ja, gdy byłam mała. Takie jakie jadła moja Mama, gdy była mała. Proste. Szybkie. I przepyszne.


Ziołowe placuszki z cukinii
Składniki:
  • 1 średniej wielkości cukinia
  • 2 jajka
  • bułka tarta 
  • łyżka zarodków pszennych
  • łyżka ziół prowansalskich
  • szczypta mielonej soli morskiej
  • olej
  • szczypiorek
Cukinię myjemy i obieramy. Kroimy na plastry grubości ok 1 cm. Jajka roztrzepujemy. Bułkę tartą wysypujemy na duży talerz, mieszamy z zarodkami, ziołami i solą. Plastry cukinii moczymy w jajku i obtaczamy w panierce. Smażymy na rozgrzanym oleju, na niedużym ogniu, aż się przyrumienią. Wykładamy na papierowy ręcznik, by odsączyć z nadmiaru tłuszczu. Podajemy posypane drobno posiekanym szczypiorkiem.

No comments: