08 November, 2010

Prostota jest szczytem wyrafinowania

tak podobno powiedział Da Vinci. I miał sporo racji. Można oczywiście codziennie robić wyszukane potrawy, ale to nie jestem ja, to nie moja natura. Są dni, kiedy mam ochotę na proste rzeczy. Takie, które jadłam jako dziecko. Takie, które w smaku są łagodne i nie zaskakują. Pasta jajeczna jest jedną z takich rzeczy. Czysta przyjemność wspólnego śniadania.


Pasta jajeczna z różowym pieprzem
Składniki:
  • 5 jajek
  • 2 łyżki majonezu
  • pęczek szczypiorku
  • sól
  • świeżo mielony pieprz różowy (ale może być też czarny lub biały jeśli wolimy ostrzejszą pastę)
Jajka wkładamy do garnuszka, posypujemy solą i zalewamy wodą. Gotujemy na twardo (od momentu gdy woda zacznie wrzeć - 8 minut. Jajka studzimy i obieramy, następnie ścieramy na tarce o grubych oczkach. Dodajemy majonez, dokładnie mieszamy. Dodajemy posiekany szczypiorek, szczyptę soli i pieprz. Podajemy ze świeżym pieczywem, doskonale pasuje także do krakersów.

No comments: